Simptomele de retragere a nicotinei

Mâncărime. Atunci când receptorii nicotinici din creier sunt brusc privați de nicotină, eliberarea neurotransmițătorului de dopamina se oprește. La numai câteva ore după ultimul tău fum, vei observa o dorință intensă pentru fumat – ceva la care corpul s-a adaptat și a devenit tolerant de-a lungul anilor. Pofta de nicotină durează de la 5 la 30 de minute și poate fi extrem de inconfortabilă. Vestea bună este că ea va dispărea în cele din urmă.

Foame constantă. Dorința de a mânca mai des și în cantități mai mari este un efect normal al renunțării la fumat. Nicotina declanșează eliberarea de glucoză din mușchi și ficat și modifică răspunsul la insulină. În absența nicotinei, organismul suferă o scădere a zahărului din sânge, declanșând o necesitate de a consuma carbohidrați. Mulți se îndreaptă spre dulciuri. Este normal ca persoanele care renunta la fumat sa ia câteva kg în plus în primul an de încetare a fumatului, majoritatea castigurilor fiind observate în primele luni de fumat.

Probleme cu somnul. Oprirea bruscă a sistemului dopaminei poate duce la probleme de somn, care se pot manifesta printr-un spectru de simptome variind de la insomnie până la nevoie de mai mult somn în timpul zilei. Potrivit studiilor, renunțarea la fumat poate perturba mișcarea rapidă a ochilor (REM), care afectează calitatea somnului. O idee bună este să faceți exerciții de relaxare înainte de culcare și să reduceți consumul de cofeină din timpul zilei.

Tuse. Acest lucru ar putea suna contraintuitiv, dar oamenii care renunta la fumat tind sa dezvolte o tuse persistenta. Acesta este de fapt un semn că plămânii și căile respiratorii se vindecă. Căile respiratorii sunt căptușite cu proeminențe asemănătoare unor degete numite cilia, care devin aplatizate de la fumat. Când renunțați la fumat, cili se întorc la forma normală și, în timpul procesului, elimină depozitele din plămâni prin tuse.

Schimbările de dispoziție și neliniște. Acesta este un simptom greu de suportat nu numai pentru fumătorii, ci și pentru prieteni și familie. Unul dintre primele lucruri pe care le veți observa în primele zile de renunțare la fumat sunt sentimentele de stres sporit și de iritare. Chiar și gesturile cele mai banale vă pot face să vă supărați sau să declanșați izbucniri iraționale. Modificările imprevizibile ale stării de spirit se datorează schimbărilor dramatice ale sistemului hormonal și central al organismului.

Oboseală. Rețineți că nicotina este un stimulent, deci este normal să vă simțiți mult mai obosit decât de obicei. La stresul și energia mentală pe care o consumați atunci când renunți la fumat se adaugă și oboseala. În general, este nevoie de două până la patru săptămâni pentru ca nivelurile dvs. de energie să revină la normal.

Probleme de memorie și dificultăți de concentrare. Un alt efect secundar al dereglării sistemului de dopamină va fi amintirea evenimentelor recente. Veți găsi, de asemenea, dificilă concentrarea pe sarcini care altfel ar fi fost ușoare în timpul vieții de fumat (de fapt, nicotina mărește capacitatea de concentrare). Alte simptome psihologice ale renunțării la fumat includ anxietatea sau depresia, care, în cazuri extreme, poate necesita medicație.

Constipație. Unul din șase fumători are experiențe de constipatie care poate o săptămână sau două săptămâni. Absența bruscă a fumului în intestin poate altera motilitatea și contracția intestinelor, reducând astfel viteza de digerare a alimentelor. Constipația poate fi, de asemenea, exacerbată de creșterea consumului de alimente. Pentru a reduce riscul de constipație, medicii recomandă să beți multă apă și să includeți mai multe fibre în dieta dvs.

Related Posts