Computerul si posibilitatea unei noi opere – II

Brown spune ca artistii care pot scrie cod sunt in fruntea acestei noi miscari. Dar, in acelasi timp, el vede si AI ca un alt instrument in cutia de instrumente a unui artist. Michelangelo a folosit instrumentele unui pietrar pentru a crea multe dintre cele mai faimoase opere ale sale. Introducerea vopselei in tuburi, la mijlocul secolului al XIX-lea, a permis artistilor ca Monet sa lucreze in aer liber. In mod similar, el crede ca computerele permit artistilor sa faca lucruri noi.

Elgammal spune ca nu este atat de simplu. Exista o modalitate prin care algoritmii AI in sine sunt creativi, sustine el. Informaticienii proiecteaza algoritmul si aleg datele folosite pentru a-l instrui. „Dar cand apas butonul respectiv”, subliniaza el, „nu am de ales asupra subiectului care va fi creat. Ce gen, sau culoare sau compozitie. Totul vine prin masina de la sine. ”

In acest fel, computerul este ca un student la arta: se antreneaza, apoi creeaza. Dar, in acelasi timp, spune Elgammal, aceste creatii nu ar fi posibile fara ca oamenii sa instaleze sistemul. Pe masura ce oamenii de stiinta din domeniul computerelor continua sa isi perfectioneze si sa-si imbunatateasca algoritmii, vor continua sa estompeze linia dintre creativitate si calcul.

Ackerman este de acord. „Computerele pot face lucruri creative in moduri diferite de cele ale oamenilor”, spune ea. „Si este atat de interesant sa vezi asta.” Acum, ea spune: „Cat de departe putem impinge creativitatea unui computer daca un om nu este implicat?”

Related Posts