Cine le poarta de grija soferilor TPL?

De multe ori s-a întâmplat să fiu nevoit ca seara să iau ultimul autobuz (numărul 2) de la gara Burdujeni către centrul oraşului, dar aproape tot de atâtea ori, autobuzul care trebuia să plece conform orarului pus pe toate gardurile la 22 :40, era plecat demult şi pe acolo prin staţie bătea vântul. Aşa că, la fel ca oamenii adunaţi în aşteptarea ultimului autobuz, am ales soluţia taxiului. Dar, de alte ori, ce-i drept mult mai puţine, s-a întâmplat ca autobuzul să fie în staţie, dar şoferul şi rupătoarea (rupătorul) de bilete absolut nicăieri. Fix înainte de ora de plecare au ieşit dintr-una din omniprezentele bombe puturoase aflate în apropiere şi şoferul aghezmuit bine după vorbă, după port şi după gesturi se urcă în autobuz. Rupătorul de bilete, care abia îşi menţine echilibrul, în timp ce dă bilete şi se chinuie să facă socoteli în cap pentru a da restul corect, se mişca scadat în funcţie de cum se joacă cu pedalele şoferul. Atenţie! Există şi o categorie scutită de preţul biletului, aceasta este formată din partenerele de bârfă ale taxatoarelor, tovarăşii de pahar ai taxatorilor şi de poliţiştii de proximitate, foştii gardieni publici.

Miliţia şi reprezentanţi ai TPL ar trebui să organizeze, seara, nişte controale care să aibă drept ţintă şoferii de pe autobuze. Aceştia, pe lângă că unii dintre ei sunt rupţi de beţi, vorbesc urât cu călătorii, nu deschid toate uşile, seara conduc ca nişte nebuni, pun frâne la mişto, iar pe tronsoanele unde sunt gropi circulă foarte repede şi autobuzele se zdruncină foarte rău. Ce am scris mai sus nu e o generalizare, dar de câte ori am circulat seara târziu cu autobuzele în peste 70 la sută din cazuri s-a întâmplat aşa, desigur dacă autobuzele nu au plecat mai repede decât ar fi trebuit.

Related Posts

Scrie-ti parerea