Ce trebuie să știți despre lăsatul de fumat

Mulți oameni jură că renunțarea la fumat este unul dintre cele mai dificile lucruri din viața lor. Deși nicotina – substanța dependenta din tutun – nu produce o stare intensă, cum o fac alte substanțe, dar renunțarea poate fi la fel de greu. Acest lucru se datorează simptomelor puternice de întrerupere fizică și psihică care încep imediat după ce nicotina începe să părăsească corpul.

Simptomele de întrerupere a fuamtului de nicotină sunt experimentate diferit de fiecare persoană, unii simțindu-le mai mult decât alții. În general, simptomele de sevraj ating vârful după 1-3 zile și scad treptat pe o perioadă de 3-4 săptămâni. După această perioadă, nicotina ar trebui să fie complet eliminată din organism. Dar, chiar și după tot acest timp, efectele psihologice pot să rămână în continuare.

Înțelegerea efectelor este esențială pentru renunțarea la fumat. Conștientizarea provocărilor reale implicate în renunțarea la fumat îi ajută pe oameni să se pregătească mental și să solicite tratament.

Creierul pe nicotină

Atunci când un individ inhalează fumul de tutun, nicotina – împreună cu mii de subproduse chimice, multe dintre ele provocând leziuni celulare, modificări ale ADN-ului și cancer – sunt absorbite prin mucoasa gurii și plămânilor. De acolo, nicotina intră în fluxul sanguin, ajungând în cele din urmă la nivelul creierului, unde activează circuitele de recompensă și plăcere prin creșterea nivelului de dopamină. Nicotina este, de asemenea, cunoscută că afectează zone ale creierului care reglează respirația, memoria, apetitul și ritmul cardiac.

Creierul poate deveni rapid dependent de acest efect. Un utilizator tipic de tutun fumează 20 de țigări pe zi, iar fiecare țigară oferă mai mult de o duzină de hituri de nicotină. De-a lungul anilor, creierul devine pregătit pentru „recompensa” de nicotină. Acesta este unul dintre motivele pentru care simptomele de retragere psihologică ale nicotinei sunt atât de impozabile – un utilizator asociază fumatul cu tot felul de activități, de la socializarea cu prietenii până la așteptarea autobuzului. Pentru un fumător greu, chiar părăsirea casei poate fi un declanșator de a fuma.

Și în următoarele 2 articole vom vorbi tot despre ceea ce înseamnă renunțarea la fuamt. Stay focused!

Related Posts